Vad

Detta är så extremt svårt att förklara, tro mig, jag har försökt. Men jag försöker igen.
Okej.
Människor, de flesta människorna, fyller sina liv med ordinära sysslor som mat, tv, sömn, två veckors semester och jobb.
Men tänk om man inte nöjer sig med det? Vad händer om man vill ha mer?
För jag vet att jag inte vill leva så. Då dör jag hellre. Men vad ska man då göra? Vad hjälper? Finns det något botemedel för rastlöshet?
Jag är rädd för att det inte finns det. Jag tror att det finns, någonstans, om man letar länge, men jag vet ju inte. Och det leder till en outhärdlig rädsla. Är det ens lönt att tänka på det? Det kanske kommer en anledning, en anledning att leva, snart. Jag är ledsen, men än så länge ser jag faktiskt ingen anledning annat än hopp, om att jag ska hitta något. Hoppet om att det blir bättre. Men jag är fortfarande så rädd, och jag känner mig ensam, för här är det enda stället jag kan prata om detta. Säger det inte ganska mycket?
Nog om detta. Jag är trött, detta är vad som händer när jag inte kan sova. Står inte ut med tankarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback