"kan inte sova"

Nu är klockan exakt halv fyra på morgonen och snart är ljuset här. Jag ska tillbaka dygnet så att dag blir dag och natt blir natt, inte tvärtom. Jag såg ett rivsår på mitt ben och försöker nu ihärdigt lista ut vart det kommer ifrån. Min lampa surrar som alltid. Jag hörde nyss en bil ute på gatan. Undrar vart de ska. Men Gucci skäller inte, så allt är okej. Tänker på förra sommaren, då umgicks jag alldeles för mycket med mina tankar. Jag börjar bli trött, men jag kan inte somna förrän klockan tio. Nu är hon kvart i. Jag vill träna. Jag menar, springa, yoga, styrketräning. Inte för att jag vill TRÄNA (jo, jag vill träna yoga),utan för att jag vill ha det gjort. Jag har inte gjort det på nästan två veckor, har varit iväg i en vecka och bara gjort ingenting i fyra dagar. Jag ska träna när ljuset har kommit. Jag får det att låta som om ljuset är en person... Vem är då mörkret? Fast, ljus betyder inte alltid godhet och mörker betyder inte alltid ondska. Fast jag hade inte velat möta mörker personifierat. Det låter läskigt! Vad håller jag på med? Mina tankar rusar iväg. Men.. Jag har bara 3 % laddning i min mobil, och sladden har jag i tv rummet. Vet inte om jag vågar gå dit, risken är stor att jag väcker någon. Klockan är fem i fyra. Hur länge har jag skrivit? 25 minuter. Hm. Kolla jag kan skriva mycket bara jag har lust till det. Hoppas att ni som råkat halka in på min blogg av någon anledning fortsätter komma hit! "godnatt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback